• bg
  • en
 

POS тактики за повече продажби

5 point-of-sale маркетингови тактики за увеличение на продажбите

Реклама

Можете ли да накарате клиентите си да купуват повече? Безусловно можете. За това си има отработени маркетингови тактики.

Какво ще рече маркетинг на мястото на продажбите

Маркетингът на мястото на продажбите (POS, point-of-sale) включва всички тактики и похвати, които провокират клиентите ви да направят импулсивни покупки в последния момент, преди да платят и да напуснат магазина ви. Понеже повече от половината покупки са точно непланирани, импулсивни, ако вие успеете да се възползвате от тази склонност на купувачите, продажбите ви ще се увеличат, а заедно с тях и приходите ви.

 

POS маркетингът е подходящ за всички търговци на дребно – магазини за хранителни и промишлени стоки, ресторанти за бързо хранене и кафенета, бензиностанции и др. За успешността му е много важно да определите ясно приоритетните си цели – какво искате да направят клиентите ви:

 

  • да купят повече веднага;
  • да се връщат отново и отново, да се превърнат в постоянни;
  • да ви оставят данните си за контакт?

 

Когато планирате своя маркетинг на мястото на продажбите, не забравяйте, че посланията ви трябва да са ясни, изчистени и прости. Недопустимо е да претрупвате пространството, защото това неминуемо ще предизвика объркване. Освен това простотата на преживяванията допада на повечето от половината потребители и те са готови да си платят за това. Изпробвайте 1 до 2 тактики едновременно:

 

  1. Увеличете импулсивните покупки

 

Това ще увеличи сумата, оставяна от един клиент в магазина. Поставете на подходящи стелажи около касата дребни, евтини продукти. Използвайте пътеката, по която ще премине потребителят, докато чака на опашката.

 

В зависимост от вашата сфера на дейност това могат да са дребни десерти, дъвки, списания, напитки в малки разфасовки, батерии, ножчета за бръснене, химикалки, кремове за ръце, връзки за обувки, боя за обувки, четки за дрехи и т. п. Заложете на продукти, които моментално привличат вниманието, осигуряват бързо и невинно наслаждение, допълват вече направените покупки. Можете да обвържете избора им със смяната на сезона или с настъпващ празник. Важното е цената да е такава, че артикулът да бъде поставен в кошницата без замисляне.

 

Не забравяйте, че децата са ваш добър партньор в увеличаването на импулсивните покупки на родителите им. Погрижете се да подредите на нивото на очите им примамливи вкусотии или забавни вещи в пъстри, лъскави опаковки.

  1. Обявете специални промоции

 

Те обикновено се отнасят до продукти, които имат нужда от раздвижване било защото не вървят, било защото сте се презапасили. На табели на мястото на продажбите обявете специална промоция. Можете да ги намалите, да ги продавате два на цената на един, да ги комплектувате с други, които ги допълват или пък които се продават добре.

 

Поставете на пътя към касата кошове с намалени артикули (единични бройки) с еднаква цена.

 

  1. Създайте програма за лоялност

 

В стремежа си да печелят нови и нови клиенти, мнозина от търговците забравят, че е по-лесно да запазят старите. Още повече, че те харчат с над 60% повече от тези, които пазаруват за пръв път. Програмите за лоялност от една страна карат потребителя да се чувства зачитан и ухажван, от друга – провокират го да харчи повече и по-често, за да се сдобие по-бързо с желания бонус.

 

Поставете и ефектни на видно място до, над, зад касата. Направете регистрирането просто и лесно и инструктирайте служителите си да предлагат включване в програмата на пазаруващите хора.

 

  1. Въведете подаръчни ваучери

 

За клиентите ви това ще означава истинско облекчение при избор на подаръци. За вас – приток на нови клиенти. Предвидете възможността срещу ваучера да могат да се купят повече от един артикул, разрешете доплащане, за да се пазаруват и по-скъпи продукти. Погрижете се подаръчните ваучери да са добре оформени и изложени на добро място до касата, така че ничий поглед да не ги пропусне. Поставете рекламни материали.

 

  1. Интегрирайте маркетинга на мястото на продажбата с другите ви маркетингови усилия

 

Възползвайте се от възможността да поканите клиентите си за предстоящо събитие, което организирате, да ги информирате за благотворителна акция, която подкрепяте.

 

Напомнете им, че могат да получават бюлетина ви с актуалните промоции и отстъпки в дома си.

Средства за реализиране на маркетинговите тактики на мястото на продажбата

Всичките ви усилия ще останат напразни, ако не се постараете да информирате клиентите си за всяка активност, да я представите по възможно най-атрактивния начин.

 

Ние сме широкоформатна печатница “Ребранд” и наша работа е да изготвим необходимите ви за целта маркетингови и рекламни средства. За постигане на целите ви ще са ви нужни:

 

  • постери – универсално средство за поднасяне на информация и реклама;
  • табели – класически носители на информация, могат да се монтират навсякъде – включително да висят от тавана, което е сериозно предимство в ограничени пространства;
  • светещи кутии (беклит) – те са изключително ефектни и стилни, привличат надеждно вниманието;
  • стикери – големи и малки, решават много и различни задачи; подови стикери – когато мястото на нивото на очите не достига, използвайте и пода – никой няма да ги пропусне, докато се движи към касата;
  • рекламни щендери и стелажи в различни размери – изработваме ги от велпапе, коматекс, плексиглас – според конкретните ви потребности.

 

Свържете се с нас! На ваше разположение сме от проекта до монтажа.