5 правила за ефективен дизайн за външна реклама
Двата основни фактора за успеха на външната реклама са ефективният дизайн и добрата локация. Ако трябва да сме точни – значението на ефективния дизайн определено надделява над доброто място, защото по-важно от това, колко хора ще видят билборда, е това, колцина ще разберат и запомнят посланието.
Ние вече сме ви разказвали за различни аспекти и елементи на визията на успешния билборд. Днес ще продължим с
5 правила за създаване на ефективен дизайн във външната реклама
1. Подчинете визията на една добра идея
Ясно е – стремежът на всички рекламодатели е повече разпознаваемост и повече продажби. Дали ще реализирате този стремеж ефективно, зависи от това, как ще го изразите, как ще представите целите си на потенциалните потребители. Необходима ви е добра идея какво да кажете и как да го кажете,
- за да привлечете вниманието им;
- да направите впечатление;
- да ги заинтригувате;
- да ги убедите, че ще решите проблемите им;
- да ги накарате да ви потърсят;
- да поискат да научат повече за вас и т. н.
2. Изразете идеята си чрез добра история
Дори когато имате голяма идея,
- специфичното ограничено пространство на билборда;
- минималното време, в което той е в зрителното поле на евентуалните клиенти;
- огромното разстояние, от което го гледат,
затрудняват изключително комуникацията.
Нямате никакъв шанс, ако се опитвате да разказвате идеята си. Въплътете я чрез ефективен дизайн в атрактивна история. Всички обичаме истории, запомняме ги лесно и ни харесва да ги преразказваме на близки и познати.
3. Прецизирайте изразните средства, с които разказвате историята
Ефективният дизайн разполага със специфични изразни средства. Някои от тях са много популярни, други – не чак толкова.
Текстура
Разполагате с текст, образ, цвят, обем, текстура. Обемните решения, макар и не много чести, все пак се срещат. Но текстурата е силно подценявана, а тя носи силни внушения, които могат да подкрепят историята и посланието или да ги опровергаят тотално.
Въпреки че знаем, че наблюдаваме двумерно печатно произведение, съзнанието ни регистрира росната прохлада на тревата, топлата грапавина на дървото, стерилната гладкост на фаянса и т. н.
При обективните времеви и пространствени ограничения пред възприемането на визията текстурата може да определи целия контекст на историята, която разказвате. Не се отказвайте от тази възможност.
Изображения
Коментирали сме многократно значението на образите за рекламата. За ефективния дизайн на билборда са от изключителна важност две техни характеристики – изразителността и техническото качество – разделителната способност. Избраната снимка или векторно изображение са тези, които в кратките секунди на контакта със зрителя трябва да разкажат историята. Те трябва да говорят – при това – на всеобщия език на емоциите.
Когато проектът за вашия билборд е готов, покажете го за 3-5 секунди без обяснения на различни хора и наблюдавайте реакцията им. Усмихват ли се, очудват ли се, недоумяват ли неразбиращо? Ако е нужно, започнете отначало.
И забравете приказката, че билбордът се гледа отдалеко, та затова снимката може да е с ниска разделителна способност. Давате доста пари, по-добре дайте още малко и се сдобийте с качествена снимка – тя ще ви ги върне многократно.
Текст
Ние сме словесни същества и обличаме всичко в думи. Текстът играе забележителна роля в ефективния дизайн на външната реклама. Ще я оцените най-добре ако си представите историята, която разказва билбордът, като любовно обяснение. Колкото по-малко са думите, толкова по-силно и въздействащо е любовното обяснение. Колкото повече са думите – толкова по-объркано и смешновато е то. Неразбираемо. А в случая с билборда – и нечетливо.
Затова, въпреки че общоприетото правило е „не повече от 5-7 думи“, опитайте се да се съберете в 3.
4. Бъдете по-лаконични и по-разбираеми
Професионалисти съветват да ограничите до минимум елементите на дизайна – до три – четири:
- снимка (или графика);
- призив за действие;
- лого (име на компанията);
- контакт – само ако наистина е лесно запомнящ се.
Всичко друго ще затлачи основното послание, ще направи историята (а и идеята) неразбираеми, а билборда – непродуктивен.
За цветовете също сме говорили, но да повторим – трябват ви ярки, чисти контрастни цветове, но не и шарения, която дразни окото и му пречи да отличи важното от второстепенното.
5. Укажете местонахождението си
Външната реклама обслужва различни цели. Ако рекламирате крайпътно заведение, мотел, магазин, бензиностанция – нека всеки следващ билборд да подсеща пътуващите след колко време ще пристигнат при вас и какво ще получат – храна, отдих, гориво, забавление, търсена стока на добра цена и т. н.
Предстои ви подготовка на рекламна кампания? Помислете отрано не само за подходящите места, но и за ефективен дизайн. Консултирайте се с нас! Ние сме наистина добри във външната реклама!