• bg
  • en
 

Билбордове

Билбордовете – история, настояще и бъдеще

Реклама

Билбордовете са основен компонент на външната реклама и гарантират голям процент от нейната ефективност. Най-често се поставят на оживени мести, където да бъдат видени от максимално голям брой хора.

Каква е историята на билбордовете?

Билбордовете имат богата и интересна история. Всичко тръгва от Джаред Бел, който започва да създава големи, живописни табели през 1830 година за различни събития за да привлече хорското внимание. Най-известните събития, които популяризира са циркови номера, особено тези с участието на Ringling Brothers и Barnum & Bailey. Близо 30 години по-късно, през 1860 година бизнесът с билбордове се променя благодарение на законите, които позволяват на фирмите да купуват открито пространство с цел инсталирането им. Новите закони дават добри възможности за бизнесът и рекламирането с билбордове става все по-популярно. Създават се билбордове с различни размери и се поставят на различни места. Ранните билбордове са трудни за създаване, тъй като рисуването на толкова големи платна отнеме много време.

 

Историята на билбордове е неразривно свързана с историята на автомобилите в Съединените щати. Когато се разработва първото достъпно превозно средство, прочутият Model T, колите започват да стават повсеместни в американските градове. Моделът на поточната линия на Хенри Форд е възпроизведен в много други индустрии и САЩ .Тъй като обществото става все по-зависимо от автомобилите, се създават цели индустрии и бизнеси, за да строят пътища и магистрали, които могат да служат за шофьори навсякъде.Скоро след това рекламодателите да осъзнават, че тези пътища и магистрали са идеалното място за инсталиране на билбордове.

 

Най-големите и най-известни брандове от онова време също билбордове. Конвенционалните билбордове са често срещани, но някои марки, като Coca-Cola и Oreo, обичат да експериментират със забавни и интересни сюжети, надявайки се така да забавляват отегчените шофьори.

Ефективността на билбордовете днес

Билбордовете са един от най-добрите начини за рекламиране на различен тип брандове. Към 2022 г. индустрията за билбордове струва 8,5 милиарда долара само в Съединените щати. Интересен факт е, че технологията за билбордове развива някои вълнуващи постижения. Едно от тези разработки е появата на дигитални билбордове, които изискват по-малко работа и предоставят по-ангажираща креативност на публиката. Например, с цифров билборд, материалните изисквания изчезват.

 

Билбордове  се използват за реклама на най-големите марки на нашето време. В момента в Съединените щати има над 370 000 билборда, като всяка година се добавят над петнадесет хиляди.

Как се измерва успеха на съвременните билбордове?

Един от начините за измерване на успеха на съвременните билбордове е сравняването на продажбите преди и след пускането на им. Препоръчва се да се използват  QR кодове, ваучери за отстъпка и др., за да бъде проследено колко посетители идват директно от кампанията. Използването анкета на уебсайта на бранда ви също се препоръчва както и хаштагове в социалните мрежи. Всички тези неща трябва да се следят постоянно за да се определи дали билбордът е  поставен на правилното място.

Бъдещето изглежда обещаващо

Бъдещето на билбордове е умно. Точно както смартфоните промениха пейзажа на мобилните телефони, интелигентните билбордове ще станат по-реактивни, по-ангажиращи и ще променят съдържанието въз основа на информация за зрителя, точно както онлайн рекламите се опитват да ви покажат подходящо съдържание въз основа на посещенията на вашия уебсайт или поведението в социалните мрежи . В бъдеще билбордовете и цифровите екрани ще използват технологии като камери, радари, инфрачервени лъчи и антени. Те ще предоставят данните, за да видят и реагират на тяхната среда.

 

Искате ефектен и качествен билборд за вашия бранд? Не се колебайте да се свържете с нас!