• bg
  • en
 

Бизнес стратегия 2022

С какво да съобразите бизнес стратегията си през 2024 година

Реклама

Скоро ще започне третата година, откакто живеем в несигурност при условията на пандемия. Дали скоро ще приключи – не се знае. Каква да е бизнес стратегията ви през 2024? С кои фактори трябва да се съобразите? Едно е ясно – каквато и да е тя, ще изисква постоянната ви готовност за актуализиране и промяна.

Бъдете в крак с променящата се ситуация, диктувана от Covid-19

Затваряния, отваряния, ограничения, разхлабвания, маски, дистанциране, зелени сертификати, работа от къщи, затруднени доставки, стремеж на служителите, партньорите и клиентите ви към безопасност – това ще са сред основните ограничители пред бизнеса ви и тази година. И ако не се съобразявате с тях, няма да ви помогне и най-блестящата бизнес стратегия.

 

В този ред на мисли – използвайте максимално всички възможности. Ако пандемията е ограничила международната ви дейност, воювайте за място на местния пазар. Ако местният започне да се стеснява – търсете нови връзки навън. Най-добре балансирайте между местния и международния пазар. Нали помните – китайският йероглиф за криза означава и възможност.

Не прекъсвайте цифровизацията на дейността си

Значителното разхлабване и опитите да се върнем към „нормалното“ през последната година съвсем не означават, че трябва да забавите прехода си към дигитализация или да ограничите онлайн присъствието си. Дори и да приемем, че няма да има повече ограничения и рестрикции, бизнесът ще остане онлайн. Твърде много неща се промениха през последните две години – включително навиците на потребителите. Затова не губете инерция и продължете с цифровизацията. Искате или не – метавселената е зад ъгъла.

 

Имайте предвид, че служителите ви също се променят. Работата от къщи все повече се превръща в удобство, което има приоритет дори над заплатата.

Предвидете влиянието на инфлацията и неутрализирането му

Преживяваме непрекъснато нарастване на цените на енергоносителите и суровините, на всички стоки. Мислете за енергоспестяващи технологии, за продукти с ниска материалоемкост. Поне два елемента от най-тежките Covid времена ще са ви от полза:

 

  • работата от къщи ви избавя от необходимостта да харчите ток за климатизация, осветление и захранване на техниката;

 

  • преминаването на бизнеса ви онлайн спестява от поддръжката на магазини, складово стопанство, транспорт и т. н.

Потърсете потребителите си там, където са

Изявилата се през миналата година тенденция за едно твърде свободно боравене с шрифта продължава и през тази. Нарушава се всичко, което може да бъде нарушено – размер, форма, цвят на буквите, главни между малки и обратното, изкривени, усукани, от различни шрифтове – за да се разруши подредеността, да придобие тя индивидуален облик и характер, който провокира възприятията на зрителя и се врязва в паметта му. Посланията на вашата външна реклама са разграничени и подчертани не само смислово, но и визуално. Завръщат се сирифните шрифтове.

Общувайте с клиентите си

Финансовата ситуация е трудна, но ако спрете да общувате с клиентите си, да им напомняте за себе си, за продуктите си и за това, с което можете да сте им полезни, някой друг ще запълни празнината.

 

Най-големи възможности дава така наречената многоканална стратегия. Тя ви позволява да общувате с аудиторията си чрез различни комуникационни канали – външна реклама, социални медии, телевизия, радио, онлайн реклама, професионално направен и добре поддържан сайт и т. н. Подберете внимателно своя микс от канали, чрез които посланията ви ще достигнат до потребителите.

 

Външна реклама

Заложете на външната реклама за комуникация във физическия свят. Според сферата си на дейност срещнете целевата си аудитория в квартала, в центъра на града или на магистралата. Тя е с сред най-ефективните рекламни канали.

 

 

Социалните мрежи

Социалните мрежи също се променят. Обичайните постове, които работеха добре преди 2-3 години, вече не постигат желаните резултати. Инфлуенсърите имат все по-голяма тежест при оформяне на предпочитанията на потребителите. Към момента те упражняват върху тях влияние, което не можете да пренебрегнете.

 

Фирменият ви уебсайт

Той трябва да е добре оптимизиран, да се открива лесно, да се зарежда бързо, да е добре структуриран и от пръв поглед да става ясно какво предлагате и кои сте. Ако предлагате  продукти и услуги, подходящи за онлайн продажба, непременно създайте онлайн магазин.

 

Други канали

Външната реклама, социалните мрежи и фирмената страница ще ви гарантират максимално покриване на потребителската аудитория. При възможност включете и други канали – телевизия, ако ви е нужен национален пазар, регионални радиостанции за местните пазари, печатна реклама, онлайн и хибридни събития.

 

Не забравяйте, че рекламното послание, макар и предадено с различни средства, трябва да е едно и също и ясно разпознаваемо.

 

Редизайн

Дали ви е нужен редизайн? След бързите промени в последните две години за много бизнеси редизайнът ще се окаже нужният рестарт за повехналия им имидж. Но колкото полза, той може да донесе и толкова вреди, ако не е направен професионално и в точния момент. Затова преценявайте добре и потърсете консултация от специалисти.

 

2024 ще е поредната тежка година, изпълнена с несигурност, неочаквани промени и трудни предизвикателства. Гъвкавата бизнес стратегия с потенциал за промени и включени идеи за диверсификация на дейността ще ви преведе по-лесно през изненадите на поредната пандемична година, напредващата инфлация и съпровождащата я криза.

 

Обадете ни се!  Ние сме екипът на широкоформатна печатница „Ребранд“ и ще сме ви от полза при необходимост от външна реклама, брандиране и редизайн, печатна реклама, защитни средства и всичко, свързано с фирмената ви идентичност.