Как да се възползвате максимално от провеждането на фестивал
Лятото е в разгара си и събитията на открито през този сезон са отличен начин за привличане на потенциални клиенти като това ги прави подходящи за включване към цялостната маркетингова стратегия на вашия бранд. Съчетанието на полезното с приятното ще донесе добър резултат. За да направите така, че провеждането на летен фестивал да функционира максимално във ваша полза е голямо предизвикателство. Нужно е въображение, креативност и постоянство както и излизане от рамките на стандартните маркетингови подходи.
Ето и няколко работи начини за успешно провеждане на летен фестивал с маркетинг насоченост:
Комуникационните материали са задължителни за всеки фестивал
За да е успешна организацията и провеждането на ваше собствено събитие е нужно да се възползвате от възможностите на комуникационната реклама, която включва тематични билбордове, транспаранти, постери, флаери рекламни флагове и баджове. Професионалният им дизайн и правилното позициониране на външните рекламни продукти и активното раздаване на малките рекламни артикули са ключов фактор за желания резултат. Информацията, която трябва да бъде включена в тях е уточняване на целия график, информация за вашия бизнес и карта на местоположението или адрес на събитието. Визията на комуникационните материали трябва да е достатъчно ярка и атрактивна за да привлече веднага вниманието на потенциалните ви гости.
Рекламирайте специални оферти и giveaway
Рекламата на специални оферти ще увеличи интереса на потенциалните клиенти. Създайте работеща, тематична и промоционална кампания като за целта направите предварително проучване на целевата аудитория. Добра идея е и да бъдат включени givaways. Giveaway, означава буквално даване и се организира в социалните мрежи като игра с участници, награди и победители. Най-често наградите са продукти на конкретния бранд, които трябва да бъдат популяризирани чрез бизнес Instagram страници или популярни инфлуенсъри с добър онлайн им имидж.
Продавайте merchandise артикули
Предварителната продажба на мърчъндайз артикули носи допълнителни дивиденти за вашия летен фестивал и по начин печелите доверието на вашите потенциални клиенти. Мърчъндайз артикулите най-често са чаши, тениски, химикалки, ключодържатели, тефтери, стикери, фигурки и суетшърти с цялостна визия и надпис, които показват идентичността на вашия бизнес.
Бъдете активни в социалните мрежи
Споделяйте снимки и видео през цялото време, преди и след фестивала, стимулирайте посетителите и изложителите също да бъдат активни. Изграждането на присъствие в социалните мрежи е работещ подход когато говорим за летни фестивали. Препоръчително е да се създаде хаштаг на вашия фестивал, или да проучите как се обработва събитието в социалните медийни платформи. Всичко, което трябва да направите тогава, е да останете активни във вашите социални медийни канали преди, по време и след събитието, за да създадете достатъчен медиен шум и да привлечете потенциални клиенти.
Социалната активност показва ангажираност към събитието и към неговите гости. Това също ви позволява да създадете връзки и контакти като провеждате важни кореспонденции с аудиторията ви. Споделянето на видеа и снимки дава допълнителен стимул на посетителите и ги ангажира максимално. Следвайте тези препоръки и ги комбинирайте с вашите индивидуални идеи за да създадете уникален летен фестивал, който да допринесе значително за развитието на бизнеса ви.