• bg
  • en
 

Брандиране на коли

Брандиране на коли и автомобили

Ползата от брандирането на фирмени автомобили

Брандинг

Брандирането на фирмените автомобили е може би най-масово използваното средство за налагане на фирмена идентичност след визитката. То е много популярно и харесвано. При това носи различни ползи и предимства и ако вие все още се колебаете, дали да го направите, побързайте.

Какво представлява брандирането на автомобила

Чисто технически – това е облепването на колата с фолио.

 

От гледна точка на маркетинга е придаване на рекламна функция на автомобила. Фирмите наемат билбордове, калкани и огради, за да поставят върху тях своята реклама и да облъчват с рекламното си послание преминаващите оттам потенциални потребители. Вие разполагате с рекламна площ, за която не плащате. Освен това тя е подвижна и е непрекъснато пред очите на множеството. Виждат я многократно

 

  • едни и същи хора, когато колата минава по обичайния си маршрут;

 

  • целевата ви група, когато зареждате магазини, паркирате в складовете за търговия на едро или пред офисите, заведенията, цеховете на партньори и доставчици;

 

  • потенциални клиенти и партньори при междуселищни пътувания.

 

Рекламата върху автомобила работи по-добре от рекламата върху билборда. Да не използвате тази безплатна мобилна рекламна площ си е разхищение на ресурс.

Какви ползи носи брандирането на колата

  • Прави фирмата, марката, продукта, услугата (каквото сте избрали) по-разпознаваеми за аудиторията.

 

  • Работи като подкрепяща реклама в период на големи рекламни кампании в медиите.

 

  • Защитава автомобила от атмосферните влияния, от издраскване и микронаранявания, пази оригиналната боя или придава по-добър вид на старата кола.

 

  • Пести средства от наеми на рекламни площи.

 

Цената за едно виждане на рекламата върху брандирания автомобил е със сигурност по-висока от цената на една импресия при онлайн рекламата, но по-ниска от тази за всяка друга реклама. Можете да проследите ефективността ѝ, като дадете отделен телефонен номер, специален мейл адрес или малка уеб страница, създадена за целта.

Видове брандиране на коли

Спрямо степента на облепване на автомобила, брандирането може да е цялостно (пълно) или частично. А спрямо начина на изпълнение – чрез пълноцветен отпечатък на широкоформатна машина или чрез изпълнение на проект от изрязано на плотер фолио.

 

Обикновено при частичното облепване се използват надписи и елементи, изрязани на плотер, а при пълното – качествен пълноцветен печат, включващ снимки, графики, рисунки. Често двата метода се комбинират, за да се постигне максимална отчетливост и ефективност на рекламното изображение като цяло.

 

Прави се и облепване на коли с цел индивидуализиране и подобряване на визията им (тунинговане).

car branding

Особености при изпълнението на автомобилното брандиране

Автомобилът, за разлика от плоската повърхност на билборда или калкана, има специфични форми. Понякога дори при един и същ модел има разлики (примерно според годината на производство). Това поставя високи изисквания както към снемането на мерките, така и към качеството на фолиото и уменията на монтажниците.

 

Перфектно залепване и безупречна визия се осигуряват от така наречените каст фолиа.  Те са по-еластични и пасват много добре на кривините на колите. За удължаване живота на експозицията и защита от избеляване, надраскване и нараняване от случайни камъчета при движение върху фолиото е препоръчително да се постави ламинат. За прозорците се използва специално перфофолио, което не затруднява видимостта през стъклата.

 

Много важна е разработката на идейния проект. За успеха на рекламното послание, излъчвано от брандирания ви автомобил, образите трябва да са ясни, отчетливи и разбираеми. Надписите – достатъчно едри, за да се четат от пешеходците и преминаващите коли. Цветовата палитра има изключителна роля за емоционалното внушение.

 

Предпечатът трябва да адаптира проекта към често различните по форма и габарити превозни средства.

Каква е трайността на брандирането

Колкото по-качествено е фолиото, толкова по-висока е трайността на облепването. Животът му се удължава чрез ламиниране. На каст фолиата производителите дават до 7 години гаранция. Като цяло фирмите-изпълнителки осигуряват до около 5 години гаранция.

 

Имайте предвид, че гаранция и трайност не се припокриват и обикновено трайността е по-висока. Разбира се, ако облепването обслужва краткосрочни задачи, могат да се използват и по-евтини фолиа. Въпросът е да се намери балансът между нужното качество и цената.

 

Макар че брандираните автомобили не трябва да се регистрират в КАТ, има някои изисквания, с които е добре да се запознаете предварително.

 

Ние сме „Ре Бранд“ и една от най-силните ни страни е брандирането на автомобили. Обадете ни се! Ще сме ви от полза от идеята до поддръжката и грижите за вашите брандирани коли.