Как да привлечете клиенти на Черен петък в условия на пандемия
Вече и ние знаем какво е Черен петък – и то от личен опит. Но тази година не прилича на никоя от познатите ни. Очаква се различен да е и Black Friday, но не чак толкова различен, че да не го разпознаем. Търговците си искат огромните обороти и печалбите, потребителите вече са набелязали стоките, които ще ловуват на ниски цени.
Защо точно „Черен петък“
Това е денят, който поставя началото на голямото коледно пазаруване. Петък е, защото следва Деня на благодарността в четвъртъка на четвъртата седмица на ноември. За „черен“ има поне няколко обяснения:
- черен като огромния скандал на фондовия пазар през 1869, засегнал дори президента;
- черен, заради невероятните задръствания, които карали полицаите във Филаделфия през 60те години на миналия век да работят на предела на издръжливостта си, както и заради честите прояви на насилие между купувачите в борба за желаните стоки;
- черен като черното мастило в счетоводните книги на търговците, което означавало, печалба, за разлика от червеното, с което записвали загубите.
Така или иначе името на най-силния ден за продажби в годината в цяла Америка добило популярност и устояло на опитите да бъде променено. През последните години Black Friday се чака с трепет в целия свят – включително у нас. За да сме точни – той отдавна не е само петъкът от четвъртата седмица на ноември. Доста търговци вече го превърнаха в седмица или дори по-дълъг период.
С какво се очаква да е различен Черният петък тази година
2020 минава под знака на КОВИД 19 и не е особено щедра за търговците на дребно от доста браншове. Извънредното положение пролетта остави празни повечето магазини. Сви потреблението до най-необходимото поради страха на потребителите от намаляване на доходите и загуба на работата. Затрудненият транспорт внесе несигурност в доставките по цялата верига производство – търговия.
Все повече търговци – големи и малки – се опитват да подкрепят физическите продажби в магазините си онлайн. Бързо разрастващата се зараза от коронавирус през последните седмици едва ли ще насърчи и най-запалените потребители да се наредят на обичайните плътни, огромни опашки още по тъмно.
И все пак
Черен петък ще има!
Как да привлечете клиентите
В случая те са сериозно мотивирани да пазаруват от вас в големия петък поради обявените отстъпки. Може да ги спре единствено предпазливостта и страхът от заразяване с коронавирус. Постарайте се да ги успокоите в краткото време, оставащо до последния петък този ноември.
Информирайте клиентите си за мерките за безопасност, които вземате, за да могат да се възползват спокойно от изгодните ви отстъпки:
- фиксирана с подови стикери необходима дистанция между хората, там, където очаквате да е опашката, също и пред касите;
- маркиране на коридори за насрещните потоци така, че клиентите ви да не се приближават критично един към друг при разминаване;
- контрол върху броя на потребителите в магазина, за да не се блъскат един в друг и да пазаруват спокойно;
- персонал, оборудван с надеждни предпазни средства;
- напомнящи стикери за спазване на дистанция и правилно поставени маски на различни места в обекта;
- периодично дезинфекциране на магазина и достъпни дезинфектанти за потребителите;
- безплатни защитни маски за клиентите, които са забравили своите – това е гаранция, че в магазина няма да има хора без маски, които заплашват и изнервят всички останали и т. н.
- Флагове, показващи най-големите промоции(в червено!)
За да достигне тази информация до максимален брой потребители, поставете на подходящи места рязани букви, опънете банери, използвайте рекламни пана, стопери – всичко, което може да е носител на полезна информация и често попада в зрителното поле на клиентите ви.
Ние сме в готовност да изпълним всяка ваша идея бързо и акуратно, както и да ви предложим допълнителни работещи варианти. Свържете се с нас!