Дизайн на билборд, който продава? | Научи тайната от експерти по рекламата!
Как трябва да изглежда един дизайн на билборд, за да бъде успешен? В тази статия от Rebrand ще отговорим подробно на този въпрос и ще разкрием всички тайни, свързани с наистина работещите билборд визии.
Билбордът е един от най-успешните формати на външната реклама. Той е публично достъпно послание от името на бранда, което цели да привлече вниманието на преминаващите около него хора, да допринесе за разпознаваемостта на бранда и да привлече потенциални клиенти.
Може би учебникарска, тази информация е ключова за изготвянето на правилния подход към билборд дизайна.
Какво ни казва тя? Хората преминават през мястото на билборда, значи са в движение, съответно рекламата трябва да бъде максимално директна в посланието си, за да бъде то осмислено. Не е важно билбордът единствено да бъде видян, той трябва да е въздействащ, за да бъде запомнен. И последно – билбордът трябва да изглежда като обръщение към всички, но да е направен, за да привлече най-вече целевата аудитория на бранда.
Стъпвайки върху тези 3 основни принципа на успешния дизайн на билборд, в тази статия ще ви дадем конкретни съвети за коректната му изработка.
5 златни правила за работещ дизайн на билборд:
-
Правилото за 3-те секунди
1…2…3 – ако точно толкова време – 3 секунди, не са достатъчни на човек, за да разбере всичко, което вижда на билборда, то визията не е достатъчно опростена.
3 секунди наистина не са много, но само с толкова разполагаме, когато трябва рекламата да бъде видяна, разбрана и да успее да остави впечатление у шофьор в движение, пътник в автобуса или минувач, който за кратко е вдигнал глава. В следващите 4 съвета ще научите как да направите дизайна по-привлекателен за окото.
-
Главният герой е текстът
Текстът играе основна роля върху това колко разбираем е дизайна на билборда. На първо място той трябва да е четим от по-голямо разстояние. Добра практика е използването на безсерифни и подравнени шрифтове в голям размер. След като видът на текста е съобразен, неговото съдържание също трябва да бъде пригодено спрямо формата.
Това означава, че успешните билбордни текстове са кратки и конкретни. Разбира се, рекламата не бива да бъде шаблонна, препоръчително е броят на думите да бъде около 5-6. Фокусирайте се върху 1 идея за посланието, което искате да изразите и я опишете с проста, често употребяема лексика.
-
Цветовете са, за да се спазват
Правило за всеки дизайн на билборд е той да е в забележими цветове дори такива, които са контрастни. Отново целта е рекламата да бъде видима от разстояние, но не и прекалено крещяща.
Ако ще заложите на някой по-ярък или неонов цвят, използвайте го само за един от елементите, това ще бъде напълно достатъчно.
-
Нека да светим, докато останалите спят
Практиката да се поставя светлоотразителен винил на билбордовете в България все още не е достатъчно разпространена.
Това е светлоотразителен материал, който при осветяване от фарове, позволява рекламата да бъде ясно видима и през нощта. Точно, защото светлоотразителната реклама е рядко използвана, през тъмната част от денонощието билбордовете не са явни. Поставяйки такава реклама, получавате възвръщаемост от нея и нощем, но и предимството да се откроите като може би единствения билборд, който водачът ще успее да види ясно по пътя си.
-
Покажете вече познат дизайн
Преди окачването на билбордовете, създайте по-малка кампания със същия дизайн. Има много по-голям шанс визията и посланието към нея да бъдат запомнени, ако бъдат видени за втори път.
Съдържанието, което искате да покажете може да бъде поднесено във всякакъв формат – като цифрова реклама, онлайн в социалните мрежи или също като външна реклама под формата на сити лайт и реклама по спирки, пред която минувачите прекарват повече време.
3 често срещани ГРЕШКИ при дизайн на билборд
-
Винаги призовавайте към действие
Най-голямата грешка е билбордът да се третира просто като рекламна табела. Да, негово генерално предимство е да разширява осведомеността за бранда, но не само. Целта му също не е просто да предаде дадена идея, послание. За да продава билбордът, той трябва да има призив за действие. Помислете какво искате да постигнете с рекламата спрямо нуждите на бизнеса ви в момента и кажете на хората какво искате да направят. С други думи, винаги включвайте призив за действие в един дизайн на билборд.
-
Не „украсявайте“ ненужно при дизайн на билборд
Както казахме, имате 3 секунди, не ги губете с излишни елементи в дизайна. Честа грешка е върху билбордовете да се поставя ненужна информация, която само утежнява визията и разсейва от фокуса на рекламата. Важно е клиентите ви да знаят къде да ви открият, но когато оставите телефонния си номер, адреса или друга форма на контакт дори и да бъдат прочетени, те няма да бъдат запомнени и нямат място върху билборда.
Това не важи за билбордове, които посочват локацията на точен обект. Реклами от типа на: „Ще ни откриете след 300м. “ са доста резултатни.
Друга практика, която напоследък стана популярна в дизайн на билборд, е да се включи QR код, което НЕ препоръчваме. QR кодовете са успешни във външната реклама, но върху постери или на фасади на сгради, не покрай шосето или по натоварен път, защото хората трябва да имат времето да ги сканират.
-
Но все пак не забравяйте „задължителната украса”
За билборда, който току-що е видял, човекът трябва да може да си отговири на 3 въпроса:
Кой ми показа тази реклама?
Какво ми каза тази реклама?
Какво мога да направя с това, което вече знам?
„Задължителната украса” в един дизайн на билборд са: лого, послание и призив за действие. Без тези 3 елемента рекламата няма ясно изразена цел и няма да донесе желаните резултати. Включвайте ги.
Създаването на билборд визии има своите собствени специфични концепции и правила, които трябва да бъдат обмисляни. Един продаващ дизайн на билборд се създава при успешно застъпване на общите идеи на маркетинга и графичния дизайн.
Ние от „Rebrand” сме най-добрият избор за широкоформатен печат. Утвърдили сме се като експерти в сферата, което сме доказали пред огромния си брой бизнес партньори. Потърсете ни, когато имате нужда от рекламен билборд, насреща сме да помогнем!
Екипът ни включва креативни графични дизайнери, успешни маркетолози и квалифицирани специалисти по печат и монтаж. Познаваме добре тенденциите и добрите практики в изработването на маркетингови средства за брандиране. Ще се погрижим да откриеш твоите потенциални клиенти и партньори!
Разгледайте още от блога на Rebrand:
ТОП 5 грешки, които да не допускате при билборд реклама
Билбордове за реклама на недвижими имоти – ключ към успеха на всеки брокер