Какви са дизайн тенденциите при цветовете през 2024 и защо да ги следваме
Тенденциите в графичния дизайн за 2024 са врящ котел от цветове, графични подходи, шрифтове, текстура, анимация, светла и игрива артистичност, мрачни и провокиращи образи. Всичко е позволено, всичко има мястото и времето си. Разнообразието в трендовете се определя от бързо променящия се свят, в който живеем, и необходимостта да осмислим промените – всеки по свой начин.
Особено впечатляващ е миксът от цветови тенденции. На пръв поглед той изглежда хаотичен и противоречив. При по-близко вглеждане се открива баланс, уравновесяващо допълване на цветовете, което изразява пълнокръвно целия ни свят – с радостите и разочарованията, мечтите и страховете, с копнежа по спокойствие и сигурност и със стремежа към промяна на статуквото, реалността и виртуалната вселена.
Как тенденциите определят водещите цветови палитри?
Viva Magenta – цветът на годината
Най-впечатляващ в цветовата палитра за 2023 година е цветът на годината – Pantone 18-1750 Viva Magenta. Създаден е изцяло от човека – няма дължина на вълната, която да му съответства. Но пък какво излъчване има само – смел, жизнен и покоряващ, без да създава усещане за агресия. Той е сред най-ярките и силни цветове, внушава оптимизъм и самоувереност, дързост и кураж да отхвърлим статуквото в търсене на бъдещето. Самото му избиране за цвят на годината го превръща във върхова тенденция в дизайна през 2023 година.
Искате да подчертаете индивидуалността и големите цели, към които е устремен бизнесът ви, чрез актуалните трендове в графичния дизайна? Използвайте Viva Magenta 18-1750! Цветът ще ви даде възможност да изразите едновременно модерност и традиция, реалността и отворените хоризонти на дигиталната вселена. Още повече, че той върви с четири различни цветови палитри:
- Infinete Ignite (безкрайно възпламеняване);
- Equilibrium (равновесие);
- Family Ties (семейни връзки);
- Resonance (резонанс).
Водещите цветови тенденции за 2023
Накратко – актуални са многоцветните дизайни. Тенденциите в графичния дизайн налагат използването на всички цветове на дъгата, поставени в различен контекст, излъчващи различно настроение:
Носталгия и въздействаща острота
Ретро тенденцията привлича вниманието с позабравената простота и спокойствие на цветовите схеми в дизайна от 70-те на миналия век – златно, жълто (горчица), авокадово зелено и земно кафяво. На тях се противопоставят острите, ярки тонове на така наречените киселинни цветове (колкото по-кисело е едно вещество, толкова по-ярко е оцветяването му).
Отрицание и екстаз
В съвсем различна посока ни насочва сребърният хром. От тъмно матово до искрящо сребристо тенденцията дава израз на безпокойството, тревожността и мрачното настроение и ни води към усещането за така актуалния антидизайн и антибрандинг, към взривяване на статуквото и нормата. В негов противовес са екстатичните (от екстаз) тонове, които внасят светлина и надежда, радост и енергия.
Крещяща кичозност и пастелна естетика
Екстатичните цветове се подкрепят от младежки безцеремонната кичозна палитра, адресирана някога към тийнейджърките от 90-те и 2000-те. Естетиката на яркото синьо, розово, жълто и зелено носи за по-възрастните спомен за детството, а за сегашните тийнейджъри – безгрижие и сила, динамика и енергия. Цветовите тенденции в графичния дизайн противопоставят на крещящите тонове меките, охлаждащи страстите бонбонени пастели, които добавят естетическа привлекателност към всеки проект.
Приглушено спокойствие и футуристични тонове
Уравновесяването идва от тенденцията към използване на топли нюанси от Средиземноморието. Това са успокояващите, приглушени прашни червени, изгорени оранжеви и горско зелени, сиви глинени и розови тонове. И отново обрат – с мрачни цветове (тъмните кафяво, синьо, сиво), използвани за образите на виртуалните и научнофантастичните светове, усещането за които идва от всеобхватния, понякога плашещ технологичен напредък.
Връщане към природата
И накрая – особено ясно изразен е трендът за заземяване и връщане към природата. Ненаситените земни тонове с мека и успокояваща енергия сякаш са създадени за устойчивия дизайн на опаковките и брандирането.
Да следвате ли цветовите тенденции в графичния дизайн
Не, не сте длъжни да се съобразявате с трендовете за 2023. Но все повече образността, визуалното разказване на истории се превръща в основен начин за комуникация с потребителите, а графичният дизайн – в основен инструмент за създаването им. Цветовото решение, колоритът е базов елемент на визията. Той ѝ придава плътност и индивидуалност, разпознаваемост.
Преди смисловото послание на образа да достигне до ума, вече сте завладени от атмосферата и емоцията на цвета. А те се запомнят много по-лесно и по-трайно от вложения смисъл в текстовата комуникация. Затова цветовите тенденции, изразяващи емоционалността и настройката на различните групи потребители, ще ви окажат огромна помощ при комуникацията с вашата аудитория.
В широкоформатна печатница „Ребранд“ работи екип от графични дизайнери с опит, въображение и доказана креативност в графичния дизайн. Те познават добре процесите в предпечата и печата и имат професионален усет за баланс и колорит при създаване на визуалния образ на всеки бизнес.
Свържете се с нас и ще разработим за вас адекватна фирмена идентичност или проект за ребрандиране на марката в изразителна и въздействаща цветова гама.
Вижте още от блога на Rebrand:
Билбордове за реклама на недвижими имоти – ключ към успеха на всеки брокер
5 point-of-sale маркетингови тактики за увеличение на продажбите