Как да направите конкурентен дизайн за вашите принт материали
Въпреки настъплението на онлайн маркетинга и рекламата добрите стари печатни материали върху хартия продължават да имат своята важна роля. Те дават възможност до вашата потребителска аудитория да достигне максимум полезна и въздействаща информация – изобразителна и текстова. Имат дълъг живот – понякога се пазят с години. Предлагат голям набор от форми, размери, цветност и функционалност. Позволяват размах на фантазията при разработването на дизайна.
Роля на дизайна за успеха на принт материалите
Всъщност – дизайнът е решаващ за функционалността на печатните материали въобще. Той има задачата да организира цялата информация – текстова, графична, изобразителна – и да я поднесе ясно, разбрано, по впечатляващ начин. При това трябва да подсказва от пръв поглед чрез елементите на фирмената идентичност, че става дума точно за ваша дипляна, брошура, флаер и т. н.
Откъде да започнете
Трябва да познавате добре потребителската си аудитория, да говорите на нейния език по начин, който тя разбира и харесва. Точно адресираната реклама е винаги по-успешна от безадресната. Тя съобщава на точните хора – елате при нас, защото имаме това, което ви е нужно.
Определете целите и задачите на принт материалите, които подготвяте. Добре е те да са посветени на конкретен повод – промоция, въвеждане на нов продукт, откриване на нов обект, представяне на вътрешния ред и услугите, които предлага хотелът, юбилей на фирмата и т. н.
Уточнете информацията, която ще бъде отпечатана. Нека да е конкретна, стегната, разбираема, максимално онагледена.
Подберете снимки – не сваляйте изображения от мрежата – снимайте своите продукти, ресторант, ателие, хотел.
Изберете платформата, която ще използвате за изработката на дизайна. Adobe е безспорно най-добрата, но е доста скъпа и освен това изисква сериозни познания. Вече съществуват безплатни платформи като Canva, които ви дават възможност да подготвите професионално изглеждащ дизайн, без да имате професионална подготовка.
Разлики между дизайна за печат и web дизайна
- Носителят на принт дизайна е хартия или друга медия. Образът върху хартията винаги е различен от образа на монитора – като цветност, като усещане за пропорции и организация. Затова винаги разпечатвайте готовия рекламен материал в реален размер, веднага щом сглобите дизайна. Разпечатката ще ви подскаже какви корекции са нужни.
- Резолюцията (разделителната способност) на изображенията за печат е задължително по-висока от тази за web дизайн. Ако на екрана растерно изображение (снимка) с разделителна способност 72 dpi изглежда добре, отпечатано на дипляна, то ще е размазано, зърнисто. За печатни материали резолюцията трябва да е 300 Използвайте векторни формати за графиките (.eps и др.).
- При web дизайна цветовете се задават лесно и не се променят в процеса на работа. При печата проектът от цифров формат се прехвърля в аналогов. При това прехвърляне участват много компоненти – машини, мастила, хартия, човек (на доста места все още цветоотделки и плаки) и т. н. Затова крайният вариант – принт материалът – не винаги съвпада точно с образа от монитора. За да са по-малко разочарованията, старайте се да не задавате големи площи чисти едноцветни фонове – вероятността за грешки е доста висока. Затова пък можете да поръчате печат върху цветна хартия.
- Припомнете си също правилата за използване на шрифтовете, на цветовете.
- На екрана проектът определено печели, ако поставите около него рамка. Печатният материал е с предварително ограничени размери – рамкиран е естествено, и в повечето случаи допълнителната рамка по-скоро претрупва визията.
- Оставяйте от всички страни по около 5 мм празно поле. Това е застраховката ви, че нищо важно от информацията и снимките няма да изчезне при обрязването на принт материалите.
На практика графичният дизайн се подчинява на едни и същи общи принципи за всички печатни рекламни средства – все едно дали става дума за постери, стикери, дипляни, визитки, банери, флагове, билборди. Понякога според физическите размери и разстоянието, от което ще се гледа изображението, печатниците могат да имат различни изискванията към финалната подготовка на файла.
Ако нямате време и желание да се правите на дизайнер, ние поддържаме професионален екип от графични дизайнери, които не само ще разработят нужния ви проект, но и ще ви консултират какъв тип печат и медия са най-подходящи за нужните ви принт материали.