Guerilla Мarketing

Guerilla marketing

Какво е Guerilla marketing и как да го използваме във външната реклама

Реклама

Чували ли сте за  Guerilla marketing? А за партизански маркетинг? Всъщност става дума за едно и също.

Какво е Guerilla marketing

Партизанският маркетинг заимства една много важна характеристика от партизанската война. Той се осъществява в тила на противника със светкавични, добре организирани набези и засади. Като не може да му противопостави равностойна огнева мощ и жива сила (разбирай – внушителни маркетингови и рекламни бюджети, технически средства и професионален екип от подготвени специалисти), той му противопоставя

 

  • въображение и креативност;

 

  • енергия и интелигентност;

 

  • изненадващи действия, които печелят внимание, разпознаваемост и пазарен дял. Те са нетипични и неочаквани за рекламата въобще, често и за рекламата на марката в частност.

 

При това единственият критерий за успешността му е постигане на поставените цели, печалбата.

 

От казаното дотук вероятно вече се досещате – партизанският маркетинг възниква като мощен и евтин инструмент за дребния бизнес. Но поради успешността си, постигана с минимум средства, той отдавна е взет на въоръжение и от големите корпорации.

Основни видове Guerilla marketing

Като цяло партизанският маркетинг се характеризира с фокуса си върху нетипичната комуникация. Той успява да увеличи ангажираността на аудиторията с марката и да затвърди симпатиите ѝ. Разделя се на няколко основни вида:

 

Активности на открито (уличен партизански маркетинг)

Изразяват се в акции, които променят обичайната градска среда така, че няма как промените да останат незабелязани от общността.

 

Активности на закрито

Временни инсталации и предизвикващи вниманието промени в  обичайната среда се осъществяват в закрити пространства с голяма поток от потребители – големи магазини, транспортни възли, учебни и спортни центрове.

 

Маркетинг от засада

Най-често представлява използване на провеждащо се събитие за контакт с публиката му по запомнящ се начин. Разбира се – целта е представяне на продукт или услуга и организаторите на събитието не са информирани за това.

 

Опитен Guerilla marketing

Общата черта във всички случаи е, че нещата са така изпипани, та няма как аудиторията да не влезе във взаимодействие с марката, организирала партизанските маркетингови акции. Тя се оказва въвлечена в приключението, което не е пожелала, но от което излиза с добро  чувство и усмивка. Да не говорим за шума, който вдигат медиите и социалните мрежи и който носи допълнителни бонуси на марката.

Guerilla marketing и външна реклама

Когато се спомене за външна реклама, хората обикновено си представят билборди. Да, те са най-типичната форма на външна реклама, но съвсем не я изчерпват. Проявите на уличния Guerilla marketing в повечето случаи спадат точно към външната реклама. Те могат да са инсталации, заострящи неочаквано вниманието върху продукт, услуга или ситуация от обществения живот.

 

Могат да се изразяват в „пипване“ на обичайни пространства и съоръжения в тривиалната градска среда, което ги превръща в необичайни, придава им нов смисъл или директно ново значение. Може да е червено „Mini“, паркирано надеждно върху тавана на Моста на влюбените в София или гигантска чаша кафе на тротоара, опаковка Toblerone като ограда на зелена площ и т. н.

 

Дори когато използва за свой канал традиционните форми на външната реклама, Guerilla marketing неподражаемо ги раздвижва и оживява. Превръща плоската повърхност в реалистична сцена, подвежда сетивата и осигурява преживяване, което се запомня трайно и формира отношение.

 

Във времената, в които живеем, една от най-големите грешки на предприемачите е да ликвидират бюджетите за маркетинг и да се откажат от него. Не се отказвайте – просто преминете към партизанската му форма. Ние ще ви помогнем да реализирате и най-смелите си  Guerilla marketing идеи!



Call Now ButtonОбадете ни се

Поискай обаждане