Хелоуин отново е тук – 5 идеи как да се възползвате от него
Хелоуин наближава. Празникът превзема сърцата на все повече хора. А това означава нарастване на специфичното потребление – маски, костюми и украса, материали за изработването им, картички, тикви, лакомства. Дори и бизнесът ви да няма пряко отношение към тези групи стоки, приповдигнатото настроение на деня предразполага потребителите и те са по-склонни да се превърнат в клиенти. Какво да направите за Хелоуин?
Декориране на магазина и офиса
Създаването на подходяща атмосфера ще постигнете по много начини. Украсата може да купите готова, но можете да я подготвите от подръчни средства. Примерно – на витрината на магазина за дребна железария или стоки за бита подредете няколко метли. Достатъчно е над тях в ъглите да висят огромни паяжини (печат върху подходяща медия), за да пресъздадете търсеното настроение. Разбира се – страховито изрязаните тикви, в които горят лед свещи (за безопасност), са задължителни.
Вариант е да засилите отличителния тиквено-оранжев нюанс в магазина или офиса или с подходящи постери и стикери за под да оформите мрачно тайнствено ъгълче, където витае усещането за скрити страшилища.
Служителите нека да са костюмирани. Нека лицата им да са по-скоро гримирани, отколкото скрити зад маски. Клиентите – дори на Хелоуин – разчитат на невербалната комуникация. Придържайте се към добрия вкус – едва ли ще се приеме добре, ако рецепционистката в медицинския център или аптекарят са маскирани като зомбита.
Кампании за популяризиране на продукти и услуги около Хелоуин
Промотирането в този период на маскировъчни костюми, принадлежности към тях и маски, материали за изработването им, лакомства и тикви е съвсем естествено. Но спокойно можете да предложите на пазара тениски и ризи, дори вратовръзки, чанти и всякакви предмети за ежедневна употреба с тематични щампи. Предвидете отпечатването на специална опаковка за обичайни продукти с герои от нощта на призраците. Тя няма да остане незабелязана на щандовете.
Използвайте празника на страшилищата като повод да привлечете вниманието на потребителите и да го задържите трайно върху магазина си, върху своите стоки и услуги. Предложете във фризьорския си салон подходящи прически и грим или пък урок – как да се гримираме сами.
Подгответе в пекарната специални тиквени кексчета и захаросани ябълки и ги подарявайте на всеки, влязъл вътре. Нещо повече – оставете мащехата на Снежанка да ги раздава на минаващите покрай вратата ви. В ресторантите тематично костюмирани сервитьори могат да поднасят с намигване тиквени десерти и т. н.
Склонни сте към по-смели идеи? Тогава Хелоуин вероятно е идеалният момент да промотирате всякакви продукти в хелоуински контекст – от застраховки срещу беди до гвоздеи, бодлива тел и триони.
Тематични събития за Хелоуин
Събитията за Хелоуин, които включват маскирани участници, гостуване на приказни персонажи, интерактивни игри с публиката, са много успешен начин за общуване с потребителската аудитория. Като се имат предвид ограниченията, въведени заради COVID пандемията, ще е по-разумно да ги замените с онлайн събития или с игри и конкурси, които не изискват събирането на много хора на едно място.
Примерно – обявете конкурс за изработване на костюм за Хелоуин, в който има включен ваш продукт. Участниците да ви ги представят в предварително уточнено време.
Играта може да е за най-добра снимка или клипче от празника, или за снимка на най-добра маскировка – на детето, на домашния любимец, на тези, които се очаква да са пораснали отдавна, но не са. Обявете условията в търговския обект, на сайта си, в социалните мрежи.

Подаръци и промоции
“Пакост или лакомство“ е паролата на Хелоуин. Разбира се, че всеки предпочита лакомството. А то може да се тълкува в много широки граници – от бонбон до всякакъв подарък или отстъпка в цената, също разпродажба. Възползвайте се! Кооперирайте се със съседни магазини – вие давайте отстъпка на техните клиенти, те – на вашите при определени условия.
Промоциите на търсени продукти като бонбони и сладкиши ще насърчат продажбата им, но ще привлекат в магазините и хора, които не отбелязват празника.
Дребни подаръчета в духа на Хелоуин ще засвидетелстват вниманието ви към клиентите. Те могат да са от картички през бонбони до всякакви джунджурии. Достатъчно е да ги поставите в опаковка, оформена като бонбон, или в подходяща за случая торбичка. Можете да ги раздавате само на тези, които идват маскирани. А те пък да се снимат в магазина ви и да качат селфито във фейсбук (инстаграм) профила си.
Рекламата
Всичко, което предприемете за празника, трябва да стане известно на аудиторията достатъчно рано. Оповестете го по обичайните канали, чрез които комуникирате с потребителите си – радио, корпоративен сайт, социални мрежи, външна реклама, информация на мястото на продажбите, листовки и т. н.
Не е задължително да се ангажирате със самото име „Хелоуин“, или пък нещата да са прекалено страшни или противни. Достатъчно е да има леко намигване, забавен момент, които освежават рекламата ви и се приемат добре дори от гледащите с насмешка на ентусиастите.
Ще са ви необходими:
- банери;
- опаковки;
- листовки и др.
за постигане на нужната атмосфера и за реклама на активностите, които сте планирали. Свържете се с нас и ще ги имате – бързо и професионално изпълнени.