Защо хуморът във външната реклама е винаги добра идея?
Външната реклама е класически и популярен метод да направите вашия бранд достатъчно разпознаваем и точните послания да стигнат до по-голям брой хора. За да бъде едно послание въздействащо, то трябва да се отличава от останалите. И тук на помощ идва хуморът!
Много често потребителите са склонни да вземат дадено решение въз основа на чувствата и емоциите, а не на фактите. Ето защо когато формират впечатление от бранда ви, тяхната емоционална реакция има по-силно въздействие от съдържанието на рекламата.
Използването на хумор като начин за отличаване и изграждане на емоционална връзка с потребителите
Един от най-лесните начини да използвате хумора във вашите рекламни кампании е като се докоснете до емоция, която аудиторията ви е изпитала. Хуморът е отличителен и ако вашата реклама успее да грабне и да развесели потенциалните ви клиенти ще ги убеди, че сте наясно с техните личности, изисквания и предпочитания.
Открояване от тълпата
Първата стъпка към добрата външна реклама е открояването от тълпата.Елементът на хумора е от първостепенно значение за предаването на изненадващо послание. Забавното представяне на бранда веднага привлича вниманието, защото е неочаквано. Привличането и задържането на вниманието на аудиторията носи по-високи нива на ангажираност .
Бъдете винаги frendly
Хуморът е идеален шанс да придадете реален и човешки облик на бранда и кампанията ви. Eмоцията движи връзката между бранда и потребителя. Ето защо е важно да се уверите, че естественият поток на „емоция“ през точките на допир на вашата марка е ясен и последователен, което води до добре изпълнена маркетинг стратегия.
Как да подберете правилните хумористичните послания?
И в хумористичните послания има определени насоки и правила, които е препоръчително да се следват. Когато избирате послание за вашия бранд или кампания обърнете внимание на следните детайли:
- Какъв е типът на вашия бранд? Каква е неговата основна цел и дейност?;
- Тематиката на хумористичното послание трябва да е логично свързана с бранда и кампанията;
- Хуморът не бива да прекрачва определени граници, за да не е на лице обратен ефект.
- Посланието трябва да е максимално ясно и кратко, без излишно съдържание.
Honest marketing – бъдещето на маркетинга
Честният маркетинг е ключът към реализирането на успешна маркетингова стратегия. Когато рекламата е автентична и откровена, това създава доверие в потенциалните клиенти и не са на лице претенции или излишни суперлативи. Този тип маркетинг е оригинален и забавен начин да се наложим на пазара. Пример за такъв подход са рекламите на Райън Рейнолдс и Илон Мъск. Колкото повече непринуденост има в една реклама, толкова по-добре.
Докато виждаме реклами в Youtube, Instagram и други платформи ние сме склонни да пропускаме почти всичко и не сме напълно убедени дали да се възползваме от дадена услуга или продукт. Популярните личности биха могли да помогнат, но това далеч не е достатъчно за да бъде убедителна рекламата ни.
Честният маркетинг е директен и спонтанен, показвайки истинската цел защо трябва да бъде купен определен продукт и защо да се избере дадена услуга. Така се наблюдава излизане от зоната на комфорта и професионализма в името на истината. А всеки потенциален клиент оценява такъв подход.
Доза самоирония също е подходящ елемент за добра маркетинг стратегия, когато говорим за честен маркетинг, но трябва да бъде добре комбинирана с основната идея без да има натрапващ ефект, който ще заличи хумора.
Ако се избрали външната реклама спътник на вашия бранд, не забравяйте да бъдете креативни, позитивно настроени и дръзки в създаването на визията и текста, но не прекрачвайте границите и задължително тествайте идеите си с фокус групи.