• bg
  • en
 

Хуморът в рекламата

Защо хуморът във външната реклама е винаги добра идея?

Реклама

Външната реклама е класически и популярен метод да направите вашия бранд достатъчно разпознаваем и точните послания да стигнат до по-голям брой хора. За да бъде едно послание въздействащо, то трябва да се отличава от останалите. И тук на помощ идва хуморът!

 

Много често потребителите са склонни да вземат дадено решение въз основа на чувствата и емоциите, а не на фактите. Ето защо когато формират впечатление от бранда ви, тяхната емоционална реакция има по-силно въздействие от съдържанието на рекламата.

Използването на хумор като начин за отличаване и изграждане на емоционална връзка с потребителите

Един от най-лесните начини да използвате хумора във вашите рекламни кампании е като се докоснете до емоция, която аудиторията ви е изпитала. Хуморът е отличителен и ако вашата реклама успее да грабне и да развесели потенциалните ви клиенти ще ги убеди, че сте наясно с техните личности, изисквания и предпочитания.

Открояване от тълпата

Първата стъпка към добрата външна реклама е открояването от тълпата.Елементът на хумора е от първостепенно значение за предаването на изненадващо послание. Забавното представяне на бранда веднага привлича вниманието, защото е неочаквано. Привличането и задържането на вниманието на аудиторията носи по-високи нива на ангажираност .

Бъдете винаги frendly

Хуморът е идеален шанс да придадете реален и човешки облик на бранда и кампанията ви. Eмоцията движи връзката между бранда и потребителя. Ето защо е  важно да се уверите, че естественият поток на „емоция“ през точките на допир на вашата марка е ясен и последователен, което води до добре изпълнена маркетинг стратегия.

Как да подберете правилните хумористичните послания?

И в хумористичните послания има определени насоки и правила, които е препоръчително да се следват. Когато избирате послание за вашия бранд или кампания обърнете внимание на следните детайли:

 

  • Какъв е типът на вашия бранд? Каква е неговата основна цел и дейност?;
  • Тематиката на хумористичното послание трябва да е логично свързана с бранда и кампанията;
  • Хуморът не бива да прекрачва определени граници, за да не е на лице обратен ефект.
  • Посланието трябва да е максимално ясно и кратко, без излишно съдържание.

Honest marketing – бъдещето на маркетинга

Честният маркетинг е ключът към реализирането на успешна маркетингова стратегия. Когато рекламата е автентична и откровена, това създава доверие в потенциалните клиенти и не са на лице претенции или излишни суперлативи. Този тип маркетинг е оригинален и забавен начин да се наложим на пазара. Пример за такъв подход са рекламите на Райън Рейнолдс и Илон Мъск. Колкото повече непринуденост има в една реклама, толкова по-добре.

 

Докато виждаме реклами в Youtube, Instagram и други платформи ние сме склонни да пропускаме почти всичко и не сме напълно убедени дали да се възползваме от дадена услуга или продукт. Популярните личности биха могли да помогнат, но това далеч не е достатъчно за да бъде убедителна рекламата ни.

 

Честният маркетинг е директен и спонтанен, показвайки истинската цел защо трябва да бъде купен определен продукт и защо да се избере дадена услуга. Така се наблюдава излизане от зоната на комфорта и професионализма в името на истината. А всеки потенциален клиент оценява такъв подход.

 

Доза самоирония също е подходящ елемент за добра маркетинг стратегия, когато говорим за честен маркетинг, но трябва да бъде добре комбинирана с основната идея без да има натрапващ ефект, който ще заличи хумора.

 

Ако се избрали външната реклама спътник на вашия бранд, не забравяйте да бъдете креативни, позитивно настроени и дръзки в създаването на визията и текста, но не прекрачвайте границите и задължително тествайте идеите си с фокус групи.