Интериорно брандиране – какво представлява и защо да го правите
Брандирането е призвано да изрази идентичността на вашата марка, на компанията ви. Интериорното брандиране подчертава същността ѝ посредством оформлението на физическата среда, в която тя се създава и съществува. Затова то е част от успешната бизнес стратегия и път към желания успех. Прилага се във всички обекти на компанията – офиси, магазини, складове, производствени помещения, заведения, хотели. Разбира се, присъщо е на образователни и културни институции, публични учреждения и т. н.
Белези на успешното интериорно брандиране
Професионално проектираното и изпълнено интериорно брандиране
- доизгражда и укрепва визуалната идентичност на марката (компанията);
- се превръща в знак, синоним за вашия продукт или бранд;
- говори на последователен визуален език;
- създава за партньори, клиенти и служители специална среда и специален опит, свързан с марката;
- ангажира сетивата на посетителите.
Това се постига чрез умело използване на елементите на фирмената идентичност – име, лого, цветова палитра, шрифт, слоган, елементи от типичния фирмен дизайн. Комбинацията им отразява характера и личността на марката в интериорната среда като атмосфера и естетика. Разбира се, ако тази интериорна среда е различна – заведение, офис, магазин, студио за красота и т. н. няма как да осигурите идентичност на изразните средства, но при всички случаи трябва да запазите последователността и стила на визуалния език, за да бъде тя разпознаваема.
Като осигурите чрез интериорното брандиране ангажираност на различните сетива на клиентите си – зрение, слух, допир, вкус и обоняние, вие им осигурявате уникално преживяване, специален опит, който могат да получат само при вас и който ще ги накара да се чувстват уютно и спокойно, да поискат да се върнат отново.
Откъде да започнете
Запитайте се най-напред, дали визията и атмосферата на интериора повтарят усещането за марката. И ако те не подкрепят общото усещане за бранда, положете усилия това да се промени.
Дали ще брандирате нов офис или ще реновирате стар, вероятно ще ви се наложи да се консултирате с интериорен дизайнер и специалист по брандирането. Проверете модерните възможности на съвременната рекламна индустрия .
Обмислете и създайте цялостна концепция за брандиране на физическите пространства, в които протича дейността ви. Опитайте се по възможност тя да обхваща не само стенната украса, а обзавеждането на обектите като цяло – материалите, колорита, текстурите. Неприемливо е марката ви да се гордее с устойчиво производство и екологичност, а офисът ви да е пълен със синтетика, фирмената ви палитра да е с ярки, чисти цветове, а обзавеждането – в безлични, убити тонове.
Възползвайте се от специално създадени за вас
- тапети;
- светещи табели;
- стикери за стените и стикери за пода;
- принт картини;
- светещи рамки;
- постери;
- знамена и флагове и т. н.
Ако познаваме марката и пространството, което искате да брандирате, ние можем да проектираме и произведем за вас на практика всичко, което ви е необходимо за интериорния брандинг. Обадете ни се!
Имайте предвид, че усилията ви трябва да са насочени не само към посетителите, но и към служителите ви. Тяхната съпричастност и лоялност към марката е условие за успешното развитие на бизнеса ви.
И така:
- Формирайте екип.
- Изгответе описание на марката от културна, емоционална и физическа гледна точка.
- Изгответе проект.
- Определете бюджет.
- Следвайте точно проекта. На всеки етап се опитвайте да опишете постигнатото. Ако използвате думите и изразите от изготвеното предварително описание на марката, значи всичко е наред.
Успешното интериорно брандиране е част от културата и историята на вашата марка. То е вашият инструмент за идентифициране на бизнеса ви и отличаването му от конкурентните, за привличане и задържане на клиентите и увеличаването на продажбите. Необходим ви е партньор, за реализирането му? Потърсете ни!