Как да планирате коледната си кампания
През декември, и особено около коледните и новогодишни празници, повечето от потребителите харчат толкова, колкото през никой друг месец на годината. Затова, ако сте търговец, точно в този период е много важно да привлечете вниманието им към стоките и услугите, които предлагате вие. От това, дали и в каква степен ще успеете, зависи каква част от изобилния паричен поток ще се пренасочи към вас, зависи увеличаването на продажбите и съответно – на печалбата. Затова, ако искате старата година да завърши добре, планирайте внимателно рекламата си във връзка с празниците.
Направете магазина си видим
Когато става дума за физически магазин, най-важната ви задача е да го направите видим, да заявите на мотивираните за покупка хора, че сте тук – на удобно за тях място – и предлагате точните продукти, които са им нужни – ежедневно, за празниците, за подарък.
Дори магазинът ви да е брандиран по всички правила, в пъстрилото около декемврийските празници привичният му вид трудно привлича погледите на клиентите. Променете нещо!
Поставете вертикални флагове със свободен край от двете страни на входа, използвайте знамена. Постоянното им движение дразни сетивата и те няма как да останат незабелязани. Важно е образите и надписите върху тях да са достатъчно едри. Изберете цветовата гама така, че да се открояват в мрачното декемврийско време. Добър ход ще е да ги осветите.
Разпънете банери на мястото на продажбата на атрактивни и търсени продукти, на такива с добра промоционална цена. Дайте възможност на клиента, които вече е в магазина и е готов да купува, да научи за тях и да се възползва.
Използвайте стикери, за да укажете пътя от централно оживено място до своя търговски обект. Особено ефектни, а и ефективни, са стикерите за асфалт. С тях можете да очертаете примамлива пътека, която да води любопитните минувачи директно при вас.
Облечете сайта в празнична дреха
Дори когато това е фирменият ви сайт, а не онлайн магазин, пак е добре да го „премените“ за празниците. Афиширайте на началната страница активностите си за Коледа и Нова година. Дори да нямате практика да обявявате цени на продуктите си, специално за дните около Коледа направете изключение. Подгответе празнична оферта с привлекателни отстъпки. Разположете я така, че веднага да я забележи всеки, озовал се на вашия сайт.
Не пропускайте там някъде да укажете, откъде и как потребителите могат да се снабдят с промоционалните продукти.
Възползвайте се от предимствата на имейл маркетинга
И не на последно място – създайте имейл картичка и зарадвайте всички ваши партньори и клиенти. Възвръщаемостта на средствата, вложени в имейл маркетинг, е почти два пъти по-висока от тази при SEO. Чрез него поддържате пряка връзка с реални и потенциални клиенти с изявен интерес към продукцията ви. Не пропускайте възможността да им благодарите за доверието и партньорството през изтичащата година. Като коледен подарък им предложете бонус, отстъпка за продукт, към който проявяват интерес, информация, която решава техен конкретен проблем. Може да сте сигурни, че това няма да остане незабелязано.
Заедно с благопожеланията за новата година дайте линк към нова колекция или към новия каталога. Коледният мейл ще бъде още по-впечатляващ, ако се постараете да е с името на получателя. Персонализирането не просто прави добро впечатление, то кара човека да се чувства важен и създава у него желание да ви се реваншира за вниманието.
В последните дни и часове преди празниците пазаруването достига своя пик. Ако още не сте го направили, постарайте се да получите своята част от празничния оборот.