Как да получите най-добрата персонална оферта за печат и брандиране
Какво трябва да знаете, за да получите персонална оферта от печатницата? Добрата комуникация между бизнесите е от решаващо значение за взаимоизгодното партньорство между тях и за всяка сделка в частност. Ако партньорите говорят на различни езици или нямат ясна представа за спецификите на дейността на другия, не само оферирането и преговорите, но и изпълнението на конкретните поръчки е обречено на неуспех.
Защо ви е трудно да общувате с печатници
Осъзнавате проблема, когато ви потрябват печатни материали, брандинг на витрини, щандове и автомобили, рекламни дипляни и сувенири и т. н. Примерно – представяте си, че ето тук ще сложите нещо „по-така“, но, за да получите цена за това „нещо“, отсреща ви задават толкова въпроси, че накрая ви минава меракът.
При подготовката на персонална оферта за печат е нужно много високо ниво на конкретност. Специалистът от печатницата трябва да уточни:
- какво, с какви функции, размери и тираж ще се изработва;
- каква технология и каква машина ще се използва според отговора на предния въпрос;
- какъв е най-подходящият материал и съответните мастила;
- едностранно или двустранно ще се печата;
- как трябва да е подготвен предпечатният файл;
- в печатницата ли ще се изработва графичният дизайн или го имате готов;
- какви да са характеристиките и качеството на изходните материали и т. н.
Едва след като има отговорите на всички тези въпроси, той може да пристъпи към остойностяване на питането ви и подготовката на вашата оферта.
Звучи ви много сложно и няма как да знаете всичко това? Нормално е, и ние не знаем много за вашия бизнес. Затова днес ще ви представим основните въпроси, на които трябва да отговорите, когато ви предстои брандинг или ребрандинг на търговски обекти, на автомобили, на бизнеса като цяло и искате оферта от печатница.


1. Какъв обект ще се брандира
От тук започва всичко. Необходим ви е вътрешен или външен брандинг на магазина и офиса? Ще ходите на изложение или организирате голямо събитие и искате брандинг продукти за еднократна или многократна употреба? Предстои ви рекламна кампания с билборди или най-после решихте да брандирате автомобилите? Отговорите на тези въпроси ще определят какви брандинг продукти са ви нужни и от какъв материал.
2. Какъв продукт ви е нужен
Може би искате да брандирате витрината на магазина или изложбен щанд? Нужни са ви експозиция за сити лайт, табела, беклит, флагове или рол банери? Ще ви трябват тапети, постери и стикери, или пък други рекламни средства? Всеки от тези продукти изпълнява определени задачи и има своите изисквания към материалите, от които се изработва, и към условията, при които ще се използва.
3. От какъв материал да се изработи
Изборът на материала зависи от:
- характеристиките на избрания продукт и задачите, които ще изпълнява;
- за външна или вътрешна употреба е;
- трябва ли да е прозрачен, за да преминава светлината през него;
- какъв ефект искате да постигнете – усещане за модерност, за ретро;
- с какъв срок на експлоатация ви е нужен (еднократна рекламна акция или брандинг на автомобил за години напред).
Най-често използвани са фолиото (каст, перфо, пясъкоструйно, полимерно), винилът и плексигласът, еталбондът, разпененото PVC, велпапе, шперплат, текстил, хартия и т. н. При избора им пестете от адекватно подбрания материал, а не от качеството.
4. Какви са точните размери на продукта или обекта за брандиране
Не искате да останат непокрити петна на витрината или пък при монтажа да се осакати експозицията, за да се побере в по-тясно от предвиденото място. Ако не сте сигурни, че ще се справите, възложете снемането на размерите на печатницата.
5. Каква е предпечатната готовност на проекта
За качествен отпечатък печатниците имат своите технически изисквания. Когато нямате файлове в подходящия формат, ще ги подготвят на място. Ако специалистите им ще изпълнят и графичния дизайн, проверете какви са изискванията към изходните материали. Не всяка снимка става за широкоформатен печат.
6. Каква допълнителна информация е нужна за изготвянето на коректна персонална оферта
Адресът на обекта за брандиране е задължителен, ако екип на изпълнителя ще прави оглед, снемане на размери и монтаж. Транспортният брандинг обикновено се реализира на място в печатницата.
Снимката на обекта за брандинг е необходима за ориентировъчно определяне на площта, височината, достъпността на зоната за брандиране, както и за евентуална визуализация на уточнения дизайн.


Какво да правите, ако не можете да се справите сами
За да направите коректно запитване за оферта, е нужно да имате не само представа от процеса на изработване на брандинг продуктите, но и от техните маркетингови функции и характеристики. Затова е напълно разбираемо, че ви е трудно да се справите сами.
Ние сме широкоформатна печатница „Ребранд“ и работата ни е да знаем всичко за проектирането, изработването, монтажа и използването на брандинг продуктите. Обадете ни се и ще минем през всички необходими стъпки заедно с вас.
Така ще направим оптималното планиране на брандинг дейностите и нужните ви материали, ще получите адекватна персонална оферта за тях и качествено, работещо брандиране.
Обадете ни се, очакваме ви!
Готовите брандинг продукти ще получите в офиса на Rebrand или ще ви ги изпратим по куриер.
Вижте още от блога на Rebrand:
Билбордове за реклама на недвижими имоти – ключ към успеха на всеки брокер
5 point-of-sale маркетингови тактики за увеличение на продажбите