Как да изберете лого за стартиращ бизнес
Във всеки стартиращ бизнес логото е един от ключовите елементи за да бъде направено трайно първо впечатление и е нужно да бъде достатъчно въздействащо и разпознаваемо. Създаването му често е огромно предизвикателство и трябва да се съобразите с няколко основни детайли. Как да изберете точното лого за бизнеса си? Ето няколко полезни и практични съвети, които да следвате.
Защо вашият бизнес се нуждае от лого
Вашият бизнес има нужда от автентично лого защото по този начин става разпознаваем, правите успешни първи стъпки в ефективното налагане на пазара и изграждате своя брандинг идентичност.
Бъдете наясно с характеристиките на ефективното лого
Ефективното лого има определени принципи и характеристики, като основните от тях са:
- показва бизнес ценности;
- изгражда доверие спрямо потенциалните клиенти;
- създава усещане на успешен бизнес имидж и професионализъм.
Съобразете дизайна на логото с дейността на фирмата
Дизайнът на логото трябва да е съобразен с дейността на фирмата както логически и тематично, така и естетически и всички детайли да се комбинират добре един с друг. Мислете начална част на логото като за основа, около която ще изградите цялостната концепция. Важно е да създадете списък с бизнес атрибути, за да имате ясна комуникационна цел. Ако например брандът ви е свързан с продажбата на бутикови дрехи, стила на логото трябва да е елегантен, луксозен и с елементи, които да дават яснота за конкретната дейност.
Разгледайте лога на други фирми от бранша
Препоръчително е да почерпите вдъхновение от вече съществуващи лога на други фирми от бранша, тъй като някои от тях са на пазара от дълго време и вече имат изграден авторитет и са разпознаваеми. Изберете онези елементи, които най-много ви допадат и им придайте ваш индивидуален почерк като се придържате към основната идея.
Има три основни типа лога:
Първият се състои само от текст или дума и е подходящ за бизнес изграден имидж.
Във вторият тип лого е включен монограм или буквен знак, който използва първите букви от името на компанията. Тази комбинация осигурява както визуално представяне на вашата компания, така и устно разпознаване на вашето име.
Третият тип съчетава символ с думи. Логото често се състои от форма, която действа като визуална следа. Това служи като централна част от логото, което, съчетано с име на фирма, създава разпознаваемост.
Изберете балансиран дизайн между цвят, елементи и текст
Балансираният дизайн гарантира успех. Изберете правилната комбинация между цвят, елемент и текст така, че да се допълват и крайният резултат да е естетически красив и завладяващ. Помислете какво искате да е посланието вашето лого и по какъв начин цветовите асоциации ще помогнат за изразяването му. След това помислете за типа лого, което най-добре подхожда на вашия бизнес.
Съобразете дизайна на логото с позиционирането му върху различни фонове и пространства
За да изглежда естетически добре и да привлича нужното внимание където и да се намира, дизайнът на логото трябва да бъде съобразен с поставянето му върху различни фонове и пространства.
Консултирайте се с професионален дизайнер
Ако не се чувствате уверени в проектирането на свое собствено лого, консултирате се с професионален дизайнер за подробни насоки и съвети относно точния тип лого за вашия бранд, избора на стил, цветова комбинация и цялостна концепция.
Ние от Rebrand разполагаме с екип от професионалисти и можем да ви съдействаме по всяко време!
Вижте още от блога на Ребранд:
Билбордове за реклама на недвижими имоти – ключ към успеха на всеки брокер
5 point-of-sale маркетингови тактики за увеличение на продажбите