Най-добрите кампании за външна реклама през 2022 и началото на 2023
Външната реклама устоя на конкуренцията на телевизията, на видеото и на интернет. Нещо повече – като запази всичките си добри черти, си присвои и най-доброто от дигиталната реклама. През 2022 година тя бързо възстанови позициите си отпреди ограниченията по време на пандемията и демонстрира значението си за успеха и развитието на бизнесите. Има много добра възвращаемост и по този показател е сравнима с телевизионната, но е по-евтина и по-точно адресирана към желаната аудитория.
Класиката работи
Въпреки всички новости, въздействието на класическата външна реклама – печатен постер върху статичен билборд – често е изключително силно и зависи единствено от творческото въображение на създателите си. Доказват го много кампании, представящи се по-добре от заложилите на модерната техника:
„Трябваше да отида до Specsavers“
Specsavers Optical Group е британски търговец на дребно с оптични продукти. От 20 години слоганът на компанията е: „Трябваше да отида до Specsavers“. Визията на външната реклама е изключително проста – слоганът на два реда в зелено върху бял фон. В долния десен ъгъл – логото.
Но явно лошото зрение на монтажниците на билбордовете им е погодило лоша шега. Едните са залепили експозицията перпендикулярно на таблото, върху което би трябвало да я монтират. Другите са забравили под залепеното платно една стълба. Е, явно е трябвало да отскочат до най-близката оптика на Specsavers преди да започнат работа. Посланието е разбираемо, „грешно“ залепените експозиции няма как да не се запомнят.
„Пропуснете кравата“, от Flora
Flora е марка растително масло. Кампанията е с билбордове и видео. Визията е минималистична и ясна. Посланието Skip the Cow не просто популяризира растителното масло, но изразява категорична позиция. В различните експозиции освен основния слоган присъстват закачки към зрителя, които уж са шеговити, но се запомнят и предизвикват размисъл. Например „Вие предпочитате краве масло? Класически стаден манталитет.“
Сочена е като една от най-добрите външни реклами за последната година.
Намигването на Surreal
Surreal са английска марка наистина здравословни зърнени храни – без захар, с много протеини и малко въглехидрати. Със завладяваща самоирония марката обяснява наивната и не много убедителна визия на външната си реклама с излезлия в отпуск дизайнер. Но докато той мързелува, другите работят и зрителите могат да продължат да поръчват и да получават любимите си зърнени закуски. Как да не се засмеете и да не поръчате!
Голямата политика и външната реклама
Calm е приложение за медитация и сън. Екипът използва оставката на премиера на Англия, Борис Джонсън, в своя кампания в мрежата на лондонските гари. На успокояващ светлосин фон са изписани две изречения: „Току-що подадохте оставка? Поемете си дълбоко въздух.“
Заиграването със злободневна политическа тема ви осигурява много широко отразяване и ви поставя в центъра на разговорите в общността. Въпросът е да уцелите мярката и да намерите точния начин органично да свържете събитието с продукта или услугата си.




Модерните технологии и външната реклама
Можем да посочим поне 3 добри примера за благотворното влияние на дигиталните технологии върху външната реклама:
Кампанията на Tesco за Рамадан
Tesco (британски мултинационален търговец на дребно на хранителни стоки) показа своята съпричастност с клиентите си мюсюлмани чрез въздействаща кампания. Дисплеят на билбордовете е цифров. Изобразени са ръце, които държат празни чинии. Слоганът е „Заедно през този Рамадан“, а посланието под него – „в чест на всички, които постят, тези чинии се пълнят само след като слънцето залезе”. И наистина – след залез празните чинии се пълнят с храна.
Креативната външна реклама е посрещната добре и от мюсюлманите, и от хората с други вероизповедания.
Nike Air Max Day
Кампанията на подбранда на Nike е проведена през март 2022 в Токио и е посветена на 35-тата му годишнина. Използван е голям 3D анимиран билборд. Анимацията показва как от витрината изскача емблематичната оранжева кутия на марката, а от нея пък излизат класическите сиво-червени маратонки Air Max, последвани от други дизайни на подбранда. Заговори се за 3D, за виртуална и разширена реалност. А почитателите и търговците на Nike бяха запленени.
Външната реклама се превръща във вирусна, защото минаващите край билборда го снимат и качват в мрежата.


Външна реклама, за която не бихте и помислили
Билборд-басейн на „Адидас“
Той рекламира дамски бански костюми. Разположен е на дубайски плаж. Носител е на награда от рекламния фестивал в Кан. Но всъщност билбордът е басейн. И в него плуват дами с различни форми, тегло, структура на тялото. Защото всички имат право да се чувстват добре.
Билбордът, който изсмуква въглероден двуокис
Той е на Ecologi и е посветен на Деня на Земята през 2022 година. Върху черен фон е отпечатан бяло-зелен текст. Но не текстът е важен – за шест седмици специалната материя на билборда под влиянието на слънчевата светлина абсорбира от околната среда около четири тона въглероден диоксид (CO2).


Ние сме широкоформатна печатница „Ребранд“ и сме специалисти в подготовката на външна реклама – от идеята през проекта до отпечатването на експозицията. Разполагаме с високотехнологични машини, използваме най-модерните и ефектни медии и максимално щадящи природата мастила.
Обадете ни се и ще обсъдим, как външната реклама може да помогне на бизнеса ви.