Как да създадете работеща билборд кампания
Светът се променя и рекламата заедно с него. Днес едва ли някой ще оспори първенството на дигиталните технологии като рекламен канал, но успоредно с тях, аналогов и почти традиционен, работи добрият стар билборд. И при това работи много добре! Той е единственият, който показва рекламното ви послание 24 часа, 7 дни в седмицата, не може да бъде изключен, затворен, оставен настрана. Виждат го максимум потенциални потребители за единица инвестиция.
Накратко билборд кампанията може да е работеща и безкрайно ефективна. Как да постигнете това?
Изяснете конкретните си цели и задачи
Вероятно сте чували, че външната реклама е за утвърждаване на имиджа. Това е вярно, но не изчерпва нещата. При билборд кампания в града можете да рекламирате всичко, което поискате – включително ценови предложения и координати на нови търговски обекти. Пешеходците минават край тях бавно и спокойно и могат дори да запишат интересната информация. По бързите булеварди и магистралите също можете да рекламирате търговски обекти, ресторанти и хотели – особено ако те са на пътя и е достатъчно да информирате пътуващите на какво разстояние от тях се намирате. В подобни случаи билборд кампанията е предназначена за генериране на незабавни продажби.
След като изясните добре целите и задачите на рекламната кампания, те ще ви подскажат как, къде и какви билбордове да използвате. В някои случаи е нужен минимален срок на повече локации едновременно. Друг път – дълъг престой на 1-2 до 3 локации. Обичаен вариант е и повече наемни периоди със смяна на локациите.
Изберете внимателно точното време и нужното местоположение
От това ще зависи дали ще се срещнете със своята потребителска аудитория. За целта обаче трябва да я познавате добре и да знаете пътува ли тя и с какво, по какви маршрути пътува и кога, дали това, което искате да ѝ кажете, ще възприеме по-добре, когато отива на работа, пътува за кратък отдих или се разхожда в града.
Подгответе впечатляваща и разбираема визия
Когато вашият билборд е на пътя, имате по-малко от 10тина секунди, за да привлечете вниманието на преминаващите , да ги накарате да му обърнат внимание и да запомнят посланието ви. Това означава да използвате
- не повече от 6-8 думи (в зависимост от дължината им), изписани с ясен, четлив шрифт и лесен за разбиране смисъл;
- минимум (най-добре едно) едри и различими от пръв поглед изображения, които визуализират посланието ви и разказват разбираема история;
- 2-3 цвята – чисти, силни, контрастни. Шаренията затруднява възприятието – особено от разстояние и при бърза скорост на преминаване Добре е да съобразите колорита не само с цветовата гама на бранда, но и с преобладаващите нюанси на околността. Не е добре билбордът да се слива с нея и да се различава трудно;
- ясно разпознаваемо лого;
- точно мащабиране – пропорциите между отделните елементи на дизайна и между всеки от тях и размерите на билборда трябва да са максимално реалистични, в противен случай ще объркате зрителя. Безотказно привлича вниманието, когато експозицията разчупва ограниченото пространство и излиза извън физическите размери на таблото.
Билбордът е голям, защото се гледа отдалече, а не за да изпишете на него цялото портфолио на компанията. Представете си го като визитка – колкото по-изчистена, толкова по-въздействаща.
Колкото по-оригинална, креативна и духовита е визията , толкова по-сигурно е, че ще се запомни.
Не подценявайте техническите подробности
За ефективността на работещата билборд кампания безспорно е от значение нейната себестойност. Тя ще се формира от наема, цената на дизайна, на отпечатването и монтажа, евентуално осветлението. Тук трябва да отчетете редица особености:
Осветен или неосветен билборд
Неосветеният не работи нощем, макар да сте му платили наема; осветеният наистина ще работи 24 часа в денонощието. Ако ще е осветен, важно е дали отвън или отвътре идва светлината. В зависимост от това се избира медията и се формулират някои изисквания към дизайна.
Може би вашата локация попада в добре осветен район на града? Приемете го като бонус. Вариант за видимост през нощта е и използването на светоотразителни материали. Тогава фаровете на колата ще осигуряват виждането му от шофьора и пътниците;
Ламиниран или промазан винил
Зависи от продължителността на билборд кампанията и дали платното ще бъде местено от една локация на друга. За краткосрочни кампании изберете ламиниран – той е по-евтин. При дългосрочни и при необходимост от местене на визията – промазан. По-дългият му живот ще компенсира по-високата му цена;
Размерите
Консултирайте се с наемодателя на билбордовете и с печатницата за точните размери, за резолюцията, за начина на закрепване, за да не се налага да печатате два пъти.
Да подготвите работеща рекламна билборд кампания не е лесно и не е много евтино. Затова пък тя може да бъде много ефективна, да осигури нарастване на продажбите и развитие за бизнеса ви. В широкоформатна печатница „Ребранд“ знаем точно как се постига това. Обадете ни се и ще поработим заедно за успеха на вашата кампания.