• bg
  • en
 

Шрифтовете

Какви шрифтове да използваме за външна реклама

Дизайн

Външната реклама е от ключово значение за всеки един бизнес и нейната ефективност гарантира желания резултат при създаването и поддържането на разпознаваем бранд. Една от основните визуални тънкости на аутдор брандинга е типографията. Какво всъщност представлява тя? Типографията е специален дял от графичния дизайн, който обхваща употребата на различни видове шрифтове, които са естетически подходящи за конкретния бранд или кампания.

Какви шрифтове са подходящи за външна реклама?

Основните видове шрифтове са серифни и безсерифни. Серифните шрифтове две няколко основни предимства:

  • Значително по-лесни са за четене, когато са отпечатани и са идеален избор за всякакъв тип външна реклама;
  • В тези шрифтове се съдържат серифи, които представляват малка завършваща линия на края на гредата на буквата.

Безсерифните шрифтове са по-подходящи за дигитални реклами и не разполагат с черти в края на гредата.

Какво е важно да знаем за шрифтовете?

Освен че трябва да сме добре запознати с това какво представляват серифните и безсерифните шрифтове, е важно да се вземе под внимание и плътността на шрифта и неговата ширина. Основните видове плътност при шрифтовете са normal и bold, а основното му накланяне (курсив) е italic. Съществуват разнообразни видове шрифтове с класически и нестандартен вид, които се подбират въз основа на желаното послание, цялостен дизайн на външната реклама и тематиката на бранда/кампанията.

Защо шрифтовете имат значение?

Шрифтовете са неизменна част от качествената външна реклама и благодарение на тях тя има нужния естетически и визуален завършек. За да бъде достатъчно ефективен един шрифт и да предаде нужното послание на потенциалните клиенти, той трябва да има добра видимост и четимост. Колкото по-добре и на по-голямо разстояние може да бъде видян и ясно прочетен, толкова по-успешна е рекламата.

На каква типография да заложим за външен брандинг?

За външния брандинг са подходящи кратките и ясни текстове с директни послания, които да бъдат забелязани веднага от потенциалните клиенти. От основно значение са следните стъпки:

 

Избор на шрифт

 

Красивият, изискан и нестандартен шрифт със сигурност ще бъде истинска визуална атракция за вашата реклама, но е възможно да затрудни четенето. Ето защо, е препоръчително да бъде избран по-семпъл, но отчетлив шрифт, който да е достатъчно ясен и видим. За тази цел са подходящи шрифтове без засечки – Open Sans, Arial и Helvetica.

 

Персонализирани шрифтове

 

Богатият избор от персонализирани шрифтове ви дава повече възможности за създаване на креативни послания за вашата външна реклама. Може да изберете обикновени, семпли шрифтове без засечки и такива с различни видове украси и орнаменти, ако става дума за по-специална кампания или тематика на бранд.

 

Контраст

 

За да изглежда завършена и качествена вашата външна реклама, правилният избор на цветове на шрифта и наличието на контраст са от голямо значение. Цветът на текста ви трябва да е възможно най-противоположен и контрастиращ с фона. Черен текст на бял фон е класическа комбинация, която никога няма да излезе от мода и дава нужните резултати. В случай, че търсите цветен ефект на текста, започнете с промяна на нюанса на бялото. Напълно оцветеният текст ще изисква известно тестване, преди да изглежда добре. Също така трябва да бъдете много внимателни, когато използвате силно наситени цветове. Когато са поставени един до друг, изглежда, че тези цветове вибрират и се движат, причинявайки явление, наречено цветна вибрация.

 

По-малко текст, по-силен ефект

 

При външната реклама е важно с малко думи да бъде казано основното, което да грабне вниманието на потенциалния клиент. Правилното подбраните думи дават търсеният ефект и правят посланието разбираемо. Колко е по-дълъг текста, толкова по-неефективен ще е крайният резултат. Не се старайте да кажете всичко за бранда си, само защото може да е на лице излишно пространство за запълване. Многословието има отблъскващо въздействие.

Бъдете креативни в избора на послание

Пътят към всеки клиент е правилното и креативно послание. Постарайте се да създадете интересен текст, който не може да бъде прочетен на всяка крачка. Имате оригинална идея за вашата външна реклама, но ви липса нужния опит за създаването на цялостния дизайн? Затруднявате се при избора на шрифт? Ние от Rebrand работим с професионални графични дизайнери с дългогодишен опит и можем да ви дадем насоки! Не се колебайте да се свържете с нас!