Тенденции в графичния дизайн и външната реклама през 2022 година
Външната реклама продължава да е един от най-ефективните канали за реклама и комуникация на марката. За нейната резултатност от огромно значение е дизайнът на визията, която осъществява контакта с аудиторията. Какви са отличителните тенденции в графичния дизайн през 2022 година? И как да ги използвате, за да направите посланието си си по-разбираемо, запомнящо се, работещо?
Миксиране на 3D и 2D ефекти
3D дизайнът все още е тенденция в развитие. Най-добрите ѝ образци прекрачват границата между реалния и дигиталния свят. В същото време дизайнерите се заиграват със смесване на 3D и 2D ръчно рисувани елементи и демонстрират впечатляващ микс от дву- и триизмерни образи. Той излъчва едновременно свободата и автентичността на 2D илюстрациите и реализма на 3D изображенията. Гъвкавостта на микса го прави подходящ както за уеб, така и за илюстрации, както за анимация, така и за печат.
Сливането им е основа за създаване на герои и персонажи, които разказват историите на марката във всички формати – дори върху експозицията за външна реклама.
Цветови гами и радикални контрасти
Контрастите, характерни за живота ни, намират място и в графичния дизайн, насърчени от представянето на цветовата гама на Pantone Color Institute за седмицата на модата в Ню Йорк – „Пролет/лято 2022“. Изразяват ги цветове като синьо и жълто, червено и нюанси на синьото, жълто и червено и прилежащите им гами.
Редом с меките пастелни вниманието привличат живи, искрящи и ярки бонбонени цветове. Те създават завладяваща атмосфера – някъде между приятелското посрещане и хипнотичното обсебване. Приложими са в различните области на графичния дизайн и няма как да не привлекат погледите на потребителите върху вашата външна реклама.
Продължават да са актуални градиентите и флуоресцентните цветове.
Абстрактната геометрия се превръща в изразена тенденция
Геометрични фонове и шарки набираха инерция през последните две години и през 2022 година, явно повлияни от ретро увлеченията в графичния дизайн, са на гребена на вълната. Пасват си отлично с деформираните и индивидуализирани букви, с иконите и стикерите на ретрофутуризма от 90те на миналия век, с емоджитата.
Различават се ясно два стила. Единият е базиран върху използването на правилни, отчетливо очертани геометрични форми, другият – върху органични форми, преминаващи на моменти в размити, неясни петна. Вече може да се види външна реклама на модерни продукти в геометричен стил.
Експериментиране с шрифтовете
Изявилата се през миналата година тенденция за едно твърде свободно боравене с шрифта продължава и през тази. Нарушава се всичко, което може да бъде нарушено – размер, форма, цвят на буквите, главни между малки и обратното, изкривени, усукани, от различни шрифтове – за да се разруши подредеността, да придобие тя индивидуален облик и характер, който провокира възприятията на зрителя и се врязва в паметта му. Посланията на вашата външна реклама са разграничени и подчертани не само смислово, но и визуално. Завръщат се сирифните шрифтове.
Стъклото и кристалът смениха златото
Ако си спомняте – миналата година беше модерен златният ефект. Тази властващи са кристалът и стъклото. Реалистичният 3D дизайн изсипва обилно перли, кристали, фино прозрачно стъкло в невероятни форми и прозрачни цветове. Все по-често фоновете приличат на матирано стъкло, прозрачни са и други елементи на дизайна. Резултатът е усещане за изтънчена изисканост. Приложението на тенденцията е особено подходящо при външна реклама на луксозни стоки.
Арт деко в съвременния графичен дизайн
Като контрапункт на всичко казано дотук е тенденцията за завръщане на арт деко в графичния дизайн. Това е естетическо течение от началото на миналия век и се отличава с простота, модернизъм, спокойствие и устойчивост – всичко, което липсва през последните години в живота ни. За него са характерни геометричната строгост и симетрия, смелата и изчистена форма. Сред общия шум, пъстрота и многотия графичният дизайн в стил арт деко със сигурност ще направи вашата външна реклама разпознаваема.
Ретро мотивите
Ретрото е друга водеща тенденция в графичния дизайн за годината. Заемките са от целия двайсти век, а понякога и от по-стари периоди. Открива се увлечението по ризографа и изрезките от хартия, психеделичния дизаайн от 60те, ретрофутуризма на 90те, геометричните стилове от картините на Кандински през кубистите и Баухаус до Мемфис груп (Италия, 1980).
Заговори се дори за „Ново хипи“ – актуализирана версия на хипи културата от свободните 60 и изтънчените 70 на ХХ век, обогатена със съвременните тежнения към подчертана грижа за себе си и към устойчивост. Тенденцията мина през модата, през интериорния дизайн и дизайна на опаковките и вече намира пристан в графичния дизайн.
Не вкарвайте всички тенденции в един проект
Тенденциите в графичния дизайн са следствие на бързо променящия се свят след пандемията и несигурността, дали тя наистина си отива и кога. Престояхме в карантина по-дълго, отколкото бяхме готови. Неизползваният ни потенциал търси начин за изразяване.
В актуалните тенденции в дизайна, и в частност в графичния, властва еклектична жизненост и желание за разчупване и преодоляване на граници. Преследването им на всяка цена и стремежът всички да намерят израз в проекта за вашата външна реклама може да избоде очи, вместо да изпише вежди.
Свържете се с нас! Коментирайте идеите си и особеностите на вашия бизнес, етапът, на който се намира, и целите, които си поставяте, с нашите специалисти. За вас ще работят едни от най-добрите графични дизайнери, които умело ще подберат само най-подходящото от модерните тенденции и ще разработят въздействаща и ефективна визия за една успешна кампания, реализирана чрез външна реклама.