Текстилът в рекламата и предимствата му
За производството на рекламни средства днес на разположение са множество материали – ефектни, модерни, някои – доста скъпи. На техен фон добрият стар текстил изглежда като беден роднина. Но той има определени предимства, които, в съчетание със съвременните печатни технологии, му осигуряват все по-широко навлизане в рекламата и брандирането.
Печат върху текстил
Най-старият известен напечатан текстил е на близо 2000 години и е открит в Китай. Древната техника, осъществявана ръчно с дървени гравирани блокчета, все още може да бъде видяна тук-там в страните от източна Азия. Преди няколко десетилетия беше модата на високопроизводителните машини, които печатаха хиляди метри плат от един десен. Днес разполагаме с възможността да отпечатваме автоматизирано с високо качество само необходимото ни количеството – от 1 изделие нагоре.
За целите на рекламата най-използван е дигиталният печат – директен и сублимационен.
Директен цифров печат
Използват се широкоформатни мастиленоструйни принтери. Характерни са високите температури при печата, директното отпечатване на изображението върху текстила и задължително финално измиване на отпечатъка. Ние използваме HP Latex 3100. Той работи с безвредни латексни мастила, има ширина на отпечатъка до 320 см и е с висока разделителна способност – 1440 dpi. Наситеното изображение се постига чрез 6 цветен печат с плавни преливки.
Приложение на напечатания текстил в рекламата и брандирането
На практика можете да го използвате почти навсякъде, където се използва PVC и винил. Той е подходящ за
- големи пана и рекламни стени;
- текстилни табели и беклит табели, тотеми;
- транспаранти и банери;
- брандиране на витрини и изложбени щандове;
- щори, паравани и прегради;
- репродукции и графични отпечатъци;
Рекламните средства и средствата за брандиране, изработени от напечатан текстил, могат да изпълняват презентационни и информационни функции. Ефектният им вид ги прави подходящи за имиджова реклама и са много атрактивни в интериорния дизайн и за скъпо изглеждащ брандинг. Подходящи са за постигане на корпоративна идентичност в офиси и изложбени зали. Дават добри резултати на мястото на продажбите. Високото качество на отпечатъка, съчетано с отлична светлопропускливост, придава на изображенията реалистичността на 3D формата.
Възможно е да са с едно или две лица. Те обикновено се опъват на алуминиеви рамки с различна форма, монтажът им е бърз и лесен. Осветяват се отзад с икономични светодиоди (LED). Търпят многократно разглобяване и сглобяване – при нужда на ново място.
Предимства на текстила пред други медии
- Лек е и е гъвкав, може да бъде сгънат до малък обем и съхраняван и пренасян лесно.
- Позволява пране и многократна употреба.
- Опъва се лесно без гънки и провисвания.
- Има отлична светлопропускливост.
- Не предизвиква бликове при заснемането му като фон на презентации и събития.
- Създава впечатление за изисканост и елегантност.
- По-евтин е от другите материали и е подходящ за индустрии с честа смяна на
рекламните визии и послания – примерно – при сезонни стоки.
- Рециклира се напълно и не натоварва околната среда и др.
Попитайте ни за най-подходящите за вас варианти на рекламни и брандинг средства от текстил и ние ще ви предложим функционални, атрактивни и ефективни решения за всеки конкретен случай. Свържете се с нас!